Celem kampanii jest poszerzenie ogólnej wiedzy o potrzebie zastrzegania w bankach utraconych dokumentów tożsamości przez każdą osobę, której takowa sytuacja się przytrafiła. Nie ma znaczenia, czy stało się to w wyniku zgubienia czy kradzieży.
Wystarczy zgłosić się do swojego banku lub do dowolnego, który wdrożył usługę zastrzegania dokumentów także przez osoby, które nie są klientami żadnego banku (aktualna lista tych banków znajduje się na stronie www.dokumentyzastrzezone.pl) i zastrzec numery seryjne utraconych dokumentów. Informacje są błyskawicznie przekazywane do wszystkich banków i innych instytucji korzystających z Systemu (m.in. do Poczty Polskiej, operatorów telefonii komórkowej, czy agencji pośrednictwa nieruchomościami).
Zagubienie lub utrata któregokolwiek z dokumentów tożsamości może mieć przykre konsekwencje dla prawowitego właściciela zwłaszcza, że sposobów na wykorzystanie cudzej tożsamości jest wiele. W przypadku utraty dokumentu tożsamości zastrzeżenie go to najważniejszy krok, który należy natychmiast zrobić.